Massasje tilpasset deg som er gravid og ønsker å ta ekstra godt vare på deg selv.

Grep fra klassisk massasje og liggestilling tilpasses deg som er gravid. Dette gjør at du trygt og behagelig kan få massasje og avhjelpe eller forebygge belastningsplager som er relatert til økt vekt, skifte av tyngdepunkt samt hormonelle forandringer.

I løpet av et svangerskap gjennomgår kroppen store forandringer. Vektøkning og forskyving av tyngdepunktet medfører en ekstra belastning for både muskler, sener og ledd.

I tillegg produseres det hormoner som har til hensikt å gjøre ligamentene i bekkenet mer tøybare (forberedelse til fødselen), og dette kan for noen medføre smerter, spesielt i omkringliggende muskulatur. Ødemer og kramper i leggene er også relativt vanlige svangerskapsplager.Massasje øker sirkulasjonen og løser opp spenninger og vil derfor kunne lindre og forebygge eventuelle plager. Massasjen har også en beroligende effekt, noe som er positivt for både mor og barn. Vi har ingen spesiell benk for svangerskapsmassasje, så hvordan man ligger på benken avhenger av hvor mye mage man har. For noen fungerer det fint å ligge på magen, støttet av puter mens andre syns det er mest behagelig å ligge på siden.

NB! Det anbefales ikke massasje i første trimester.